A fogyasztás növekedését márciustól a kertészkedés, építkezések fellendülése is segíti, az számos területen, és nem csak a boltos kiskereskedelemben, hanem különféle szolgáltatásokban, így a szállodák forgalmában is tükröződik – tette hozzá, jelezve: a január-februári forgalom értékben rendszerint az év legalacsonyabb hónapja.
    
A szolgáltatásokra fordított kiadások értéke 2018-ban megközelítette a 20 ezer milliárd forintot, a fogyasztások egészének növekedési üteme – amiben a kiskereskedelem is benne van – meghaladta az 5 százalékot. A statisztika szerint a szolgáltatások adták a GDP-növekedés motorját tavaly, aminek több mint 50 százalékát adja a boltos kiskereskedelem – ismertette.
    
Kitért arra is, hogy KSH 2019-től az online kasszák adatait elemzi, így „fillérre pontos minden”.
    
A kiskereskedelemben a cégek számát tekintve több mint 90 százalék a hazai kkv-k aránya. A versenyképesség növekedéséhez a kereskedelemben a kistelepülések kisvállalkozásainál, a kisboltoknál a béreket terhelő adók csökkentését és fejlesztési támogatást tart szükségesnek a főtitkár.