A fejlesztésekről tartott pénteki, zalaegerszegi sajtótájékoztatón Balaicz Zoltán polgármester (Fidesz-KDNP) felidézte, hogy a Zalaegerszegen 42 milliárd forintból épülő járműipari tesztpálya és a leendő R76-os okosút fejlesztését kiszolgálva, Zalaegerszeg lesz Magyarországon az 5G informatikai hálózat tesztvárosa. A megvalósítás első lépéseként - Budapest után első vidéki városként - a zalai megyeszékhelyen épültek ki a 4G+ hálózat legnagyobb kapacitású elemei.

Vigh László országgyűlési képviselő (Fidesz), a tesztpálya miniszteri biztosa hozzátette, hogy a 250 hektáros létesítményben már elkészült az aszfaltozása annak a területnek, amely egy okosvárost imitál majd, ahol minden olyan forgalmi helyzet kipróbálható, amellyel egy önvezető vagy elektromos jármű a közlekedésben találkozhat. Példaként említette, hogy vizsgálható lesz majd, miként reagálnak a vezető nélküli járművek, ha egy alagútba érve eltűnik a hálózati jel, vagy egy felhőszakadásban 60-70 centiméteres mélységű vízátfolyásba kerül egy elektromos autó.

Bende Richárd, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettese elmondta: a 4G hálózathoz képest a 4G+ nagyobb és gyorsabb adatforgalmi kapacitást tesz lehetővé - a 150 megabites letöltés helyett 800 megabites sebességet -, valamint egyszerre többen használhatják zavarmentesen a mobiltelefonjaikat. Az 5G fejlesztése ehhez képest is egy "sokszoros szorzóval járó technológiai ugrást" jelent majd, ami nem egyik napról a másikra, hanem folyamatos fejlesztések révén valósul meg - tette hozzá.

Már nem elsősorban a háztartásokat szolgálja ki az új hálózati rendszer, hanem a ma még talán elképzelhetetlen típusú okoseszközök egymással való, töredékmásodpercekben mérhető sebességű kapcsolatát - jelezte a vezérigazgató-helyettes.

Zalaegerszegen a belvárosban három bázisállomást alakítottak ki eddig a 4G+ hálózatnak megfelelően, hasonló Magyarországon eddig csak a vizes VB idején működött Budapesten - közölték.

A T-Systems tulajdonosa, a Magyar Telekom tájékoztatása szerint a 3 bázisállomás telepítése 45 millió forintba került, a további költségeket a fejlesztések befejeződése után tudják közölni.